NKF anmelder...

15. September 2001
Rytmeposten, Odense

SE BILLEDERNE FRA RYTMEPOSTEN

Så blev det Odense - næstsidste stop på vores efterårsturné. Det var lidt med bange anelser, vi drog til Fyn. For det første kom vi (knap så) friskt fra Vejle, hvor vi jo ikke var den helt store publikumsmagnet, og for det andet er det stort set umuligt at opdrive en Blå Thor i Albaniland.

Heldigvis var det vor gode ven Thomas "Phillip" Krogh (med- og forfatter på mangt et NKF-nummer), der stod for arrangementet. Han havde plastret Odense til med plakater, indsamlet samtlige eksil-randrusianere i miles omkreds og endda afsat to timer fredag aften på Odense StudenterRadio til lidt NKF-PR. Peter var af samme grund ankommet fra København allerede fredag for at føre sig frem i de luftbårne medier.

Rygterne vil dog vide, at æteren forblev tavs, idet en vældig bunke pilsnere akkompagneret af en flok studiner åbenbart obstruerede programmet. Men det er jo, hvad der sker, når man er pisse-fin!

Efter en regnvåd køretur tilsat Dansk Top-hitliste og Megl på megafon (åbenbart et efterhånden fast - og for Megl festligt - indslag) ankom resten af NKF til Rytmeposten, som viste sig at være et ganske tjekket sted med både medhør på scenen, lysmand, god service og et bandrum med sofa, køleskab og rå mængder af obskøniteter på væggene. Vi følte os hjemme med det samme.

Desværre havde fredagens udskejelser medført at "Phillip"s hjemmelavede gastronomi måtte vige pladsen for pizza. Det viste sig desværre, at adskillige NKF-medlemmer ikke er udstyret med en medfødt pizzalokaliseringssans, hvilket medførte, at koncerten måtte udskydes, da vi syntes, det var lidt for uhøfligt at spise lige for næsen af publikum. Desuden er det svært at synge med en slice i mundvigen.

Filip – Sangskriveren bag "Lang Lørdag" i gang med at score to babes.

Publikumstilstrømningen så ikke for god ud, inden vi gik på banen, men det viste sig, at folk i Odense åbenbart bare møder til tiden (og ikke et sekund før). Alt i alt blev det til ca. 50 betalende + det løse, som heldigvis var i festhumør. Vi sku' lige ha' en runde Klapper-fisk-fest til at varme folk op på, hvorefter de faktisk ikke var til stoppe igen. Man sku' næsten tro, vi var på hjemmebane!

Megl, Torben, Jørgen & Peter måtte oven i købet på opfordring kaste sig ud i den (æld)gamle punk-NKF-klassiker "En pige kom ned fra 17. sal", som ellers ikke havde været oppe af mølposen siden en gang i forrige årtusinde. Det gik dog ganske godt - Peter kunne endda teksten!

Enkelte publikummer  - muligvis under kraftig påvirkning af Albani - mente dog (temmelig højlydt) at "En helt anden ko..." var lidt for let Zeppelin, og fremturede desuden gentagende gange med at "at det var noget vrøvl at høre på", da vi annoncerede sidste nummer. Hertil kunne Torben dog prompte konstatere, at det ikke var noget imod, hvor meget vrøvl man ku' høre fra scenen. Alt foregik dog i fred og fordragelighed, og hvis folk endelig skal brokke sig, er det da godt nok, at det er fordi, man stopper med at spille.

Det var også aftenen, hvor Peter til stor moro for sig selv (og til stor skræk for resten af bandet), mente, at han skulle forsøge at spille liggende på ryggen og med benene i vejret. Trods bange anelser kom han dog op igen uden at ødelægge noget og påstod endda, at han ikke spillede fejl under manøvren. Da alle andre havde travlt med at holde vejret og se den anden vej, må man vel tro ham på ordet.

Hjemvendt til Randers spillede de tilbageværende NKF'ere en tredie halvleg med både forlænget spilletid og en hel stribe Blå Thor. Kampen blev dog fløjtet af allerede ved 7-tiden, med tanke på at næste kamp sku' spilles allerede den 21. september...

Alt i alt en solidt spillet udekamp, der pyntede i klassementet. Stadion var i orden, næsten hjemmepublikum og en udebanesejr på 0-3 samt en vellykket tredie halvleg. En festlig aften uden megen modstand for FC NKF. Vi glæder os til at gæste Odense i næste sæson.

PS. En stor tak til et festligt dansende publikum, til Kim (der tog turen fra Vejle) for lyden og "Phillip", Odense StudenterRadio & Rytmeposten for et fedt arrangement.

SE BILLEDERNE FRA RYTMEPOSTEN

Antal publikummer: ca. 50